Niemiecki gigant żeglugowy Hapag-Lloyd skorygował swoje prognozy finansowe na 2024 rok, podnosząc dolny próg oczekiwań. To wynik rosnącego popytu na transport morski oraz wzrostu stawek frachtowych. Niemniej jednak, pozytywne trendy rynkowe nie zdołały zamaskować znaczącego, 84-procentowego spadku zysku netto w pierwszym kwartale roku.
Kluczem do zbudowania silnego sektora offshore w Polsce jest zapewnienie ciągłości inwestycyjnej między pierwszą i drugą fazą rozwoju morskich farm wiatrowych – podkreślają inwestorzy. Kapitał firm i wsparcie państwa są niezbędne, by pokonać bieżące wyzwania makroekonomiczne dla nowych projektów. W grze 18 GW czystej energii do 2040 roku. Kluczowe będą efekty powyborcze i to, czy nowoczesna energetyka będzie jednym z głównych filarów programowych dla nowego rządu, bo do zrobienia jest wiele.
Ostatnie tygodnie przyniosły zmianę sytuacji na rynku LNG, z problemu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem grzewczym do obecnej nadwyżki surowca i spadku cen. To zaskoczenie dla analityków, którzy jeszcze niedawno przewidywali problemy z dostawami. Obecnie ceny gazu znajdują się na najniższym poziomie od niemal dwóch lat.
W 2024 roku jest planowana weryfikacja poszczególnych celów strategii spółki na lata 2021-2030. Spółka obecnie podtrzymuje chęć przejęcia Zespołu Elektrowni Wodnych Niedzica, wokół którego mają być skupione "zielone" aktywa grupy.
Grecja jest dziś krajem, którego armatorzy dysponują największą flotą na świecie. Greccy armatorzy z 5514 statkami kontrolują obecnie około 21% światowej floty pod względem nośności. Jej wartość można dzisiaj szacować na 180 mld USD. Grecka żegluga świetnie sobie radzi w okresie pandemii i w czasie wojny. I inwestuje w nowe energooszczędne statki.
Działające w sytuacji gwałtownych zakłóceń w systemach logistycznych firmy bronią się, wprowadzając na szeroką skalę nowe rozwiązania organizacyjne i technologie.
Chiny, Japonia i Grecja zdominowały rynek transportu morskiego. Dziś ta trójka należy najpotężniejszych krajów posiadających statki handlowe i pasażerskie. W końcu 2021 łączna wartość flot będąca w dyspozycji armatorów z tych krajów osiągnęła około 520 mld USD – oszacowali analitycy VesselsValue. To więcej niż łączna wartość flot armatorów działających w pozostałych 7. krajach uwzględnionych w rankingu.
Polska spółka Orsted oraz Politechnika Warszawska podpisały list intencyjny o współpracy. Celem porozumienia jest kształcenie przyszłych kadr dla sektora morskiej energetyki wiatrowej, a w przyszłości – także stworzenie programu stypendialnego dla najbardziej obiecujących adeptów kształcących się w tej dziedzinie.
Rafineria Grupy LOTOS przerobiła w ubiegłym roku 10,2 mln ton ropy i wyprodukowała 11 mln ton produktów. Pomimo pandemii, która skutkowała najtrudniejszymi od wielu lat warunkami prowadzenia działalności, gdański koncern zamknął rok z mocnymi (+35%) przepływami pieniężnymi z działalności operacyjnej, niższymi (-22%) kosztami operacyjnymi i większą (+7) siecią stacji paliw. Jednocześnie spółka przez cały rok włączała się w akcje pomocowe związane z COVID-19.
Rynki żeglugowe w ostatnich tygodniach odznaczały się coraz bardziej pozytywnymi symptomami wzrostów dla wielu segmentów a to za sprawą wzrastającej wielkości światowej produkcji widocznej w pierwszej kolejności na obszarach azjatyckich. Jednakże trudna sytuacja miała miejsce nadal między innymi dla zbiornikowców.
Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa 2024 po raz dziewiąty
Ataki Huti pozostają wyzwaniem dla międzynarodowej żeglugi i sił morskich
Nie był widziany od zatopienia podczas II wojny światowej. Badacze odnaleźli w głębinach okręt podwodny US Navy
Doradca Techniczny Kredytodawców - kim jest?
Indonezja rozbiła siatkę przestępczą działającą na jej wodach
Subsea7 otrzymała kontrakt w związku z inwestycją na polu Belinda na Morzu Północnym